.

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE&HER TÜRK ASKER DOĞAR

4 Ocak 2010 Pazartesi

KAR TANESİNDE ADI ''AŞK'' DÜŞÜYOR...




''Kar tanesinde adı''Aşk''düşüyor ...
Kar yağarken bir çok kere tekrarlayabilirim bu cümleyi. Hatta bağıra bağıra, dört duvarın kulağına çınlatabilirim. Kar tanesinde adı''aşk''düşüyor ...
Nihayet kar, doya doya yağma telaşında. Bu sefer nazlı nazlı değil, salıvermiş kendini lapa lapa yağıyor.
Ve yine diyor Newbahar;
''aşk düşüyor''...
Kimbilir kimler resmediyor bu kış manzarasını. Kimbilir kimlerin beyninde, aşk düştükçe, aşklar dile geliyor şiir oluyor ...
Benim sevdam yanımda, düşen aşklardan payıma düşeni alalı epey oldu.
Yıllar yıllar evvelinde, Afyon'un aşkı yasak gören, aşk çıkmazı sokaklarinda, el ele yürüdüğümüz günler aklıma düşüyor. Ve yine dilimi yanıkça kavurup geçiyor adı''Aşk''!!!...
Nerden bilirdim deli dolu hallerimin, bir gün olup en sakin dönemime mazi olacağını.
Kim bilirdi? ...
Adı''aşk''ın düşerken hiç acıtmadan, yüreğime saplanışını ...
Kim görürdü ve kim derdi? Newbahar adı''aşk''ın yarasında kanıyor!! ...
O yara hiç kapanmadan, O kar tanesinde sızım sızım sızlar. Her seferinde manzara değişir fakat, düşüncelerin boyutu hiç değişmez. Newbahar, dalar gider manzaraya ...
Ona, her seferinde gizli bir el dokunur, hiç karalanmamış sayfalarına ve hayali bir kalemin dirilişine şahit olur satırlar ...
Bu hikaye bitmedi, bitmeyecek! ...
Seneye belki, farklı bir manzarada gözleriniz kar tanesinde düşen''aşk''lara daldıkça! ...
Bir,''Newbahar''vardı dersiniz!
Ve ben alırım rüzgarlı, sisli dağlarımdan selamınızı.
Belki, kar tanesinde, benim manzaramda da adı''aşk''düşer. Selamınıza eşlik eder Newbahar'ın kaleminden, duygular.
Belki, herkes kendi kar manzarasında, kendi cümlesini kurmuştur. Siz olsanız ne derdiniz, düşen kar tanesine?
Ben, kar tanesinde adı''aşk''düşüyor, diyorum.
Evet! ... Siz olsanız ne derdiniz?

Muhabbetle

16 yorum:

  1. Ben onlara "umutlarım" demiştim sevgili newbahar.. eriyip gittikleri için olsa gerek!! Hatta "sıkıp sıkıp avuçlarında birbirlerine attılar, o yağan umutlarımdı, onlar kar sandılar" demiştim bir şiirimde..
    Yapılan yorumlarda, yazılan yazıya (nesir ya da şiir), bir şiirle cevap vermeyi pek tasvip etmiyorum.. Ama sen sorunca.. cevap kendiliğinden geldi..
    Aslında benziyor cevaplarımız... aşk ve umut!! birbirlerinin olmazsa olmazları.. ve ikisi de eriyip gitmeye mahkûm!..

    YanıtlaSil
  2. Kalemimin İncisi...
    Benim yazılan yazılardan veya şiirlerden etkilenip, bir kaç satır karaladığım çok olmuştur. Bazı olur ki şiir gönüller, kısa bir şiir bırakılar bana.
    ''o yağan umutlarımdı, onlar kar sandılar''
    Siz çoktan karın adını koymuşsunuz, ne güzel.

    Sevgiler newbahardan

    YanıtlaSil
  3. Bazen bir yağmur damlasında, bazen güneşin sıcağında, bazen rüzgarda, bazen de böyle kar tanesinde düşüveriyor o aşk...
    Bu şiirsel, duygusal yön...

    Bir de o kar tanelerinin düşüşleriyle birlikte çocuklarla "aaa tatil yağıyor" dediğimiz oluyor :)
    Hatta "offff hala arabanın lastiklerini değiştirmedim" cümleleri de düşüyor..

    Biraz daha yazarsam daha çok alakasız şeyler düşüreceğim :)

    Sevgiler newbahar...

    YanıtlaSil
  4. Sisli dağların doruklarına ne vakit kar yağsa, aşk dolar kadının bağrına ve umudunu yitirmez bekler sabırla...
    Kar masumiyettir, aşktır, umuttur, bazen sevgili, bazen hayallerdir. Yüreğinin sesine eşlik etmekten onur duydum arkadaşım.
    Sevgi ve muhabbetlerimle...

    YanıtlaSil
  5. Kar tanelerinde adı "Aşk Düşüyor"a sağlık ve mutluluklar dilerim. Çok güzel bir anlatıydı. Kaleminiz ve yüreğiniz daim olsun!

    Lapa lapa yağan kar;
    Ne olur? Tanelerinle beni de sar,
    Daha yaşanacak çok güzel günler var,
    Sen lapa lapa yağmana bak, tanelerinde aşk var.

    YanıtlaSil
  6. Newbahar, inan şu an saat sabaha karşı 04:05 olmuş ve ben senin yazını elimdeki cam rengi bir beyazlıkla okuyorum. Sizin orda kar rengi beyazlık, bizim burda da cam rengi beyazlık...

    Okurken, "Kar" denen o nazlı gelini öğretmenliğimin ilk 2 yılında çalıştığım Van'da izlediğimi hatırladım. Bir de Ankara'ya giderken Ulukışla taraflarında...

    Şimdi bizim burda kar yok ise, nazlı nazlı da, lapa lapa da yağan yok ise çaresi de yok demektir.

    Yağmurla avunalım...

    Ama kardeşim Newbahar'ın bu güzel, şiirsi anlatımına da şapka çıkaralım...

    Selamlar...

    YanıtlaSil
  7. Suskunbiradamın kar mazisi epey gerilerde kalmış besbelli.
    Olsun, yağmur yeryüzünün günahlarını yıkar, kar sadece örter...
    Gece uyku tutmadı demek!

    Selamlar

    YanıtlaSil
  8. Kar, hiç olmadığı kadar anlamlı şimdi, benim için. Aşk, söylendikçe anlamı yiten bir kelimeyken, artık her yinelenişinde çoğalacak anlamı sanırım. Çok sevdim...

    YanıtlaSil
  9. Bize daha kar yağacak, meteoroloji yetkilileri bu hafta sonuna kadar da yağış görünmüyor diyorlar. Ankara'da bizim olduğumuz semtlere değil de Dikmen-Çankaya taraflarına biraz kar atıştırmış. Newbahar, ne olacak böyle bizim halimiz. Atalarımız hep şöyle dua ederlerdi: "Allah'ım yazımızı yaz, kışımızı kış eyle!" diye... Ben de hep böyle dua ediyorum. Ama nafile, neden? Öyle hor ve hoyrat kullandık ki, ne ozon tabakası kaldı, ne de ormanlarımız, herşeyi öyle sildik süpürdük ki, gelecek nesillere sadece pis bir dünya bırakacağız.

    Allah'a emanet olun sağlıcakla kalın. Yeşil ve yaşanır bir dünya dileğim ile.

    YanıtlaSil
  10. Düşen her kar tanesinde,her yağmur damlasında içimin temizlendiğini,ruhumun arındığını hissediyorum.Ve diyorum ki "Merhaba Hayat". Yeniden doğuyor yeniden yoğruluyorum.

    YanıtlaSil
  11. (: Canım Bahar Ablacığım Afyon kara hasret biliyor musun? Mazi sızlatsada insan bazen kendini üzmekten garip bir lezzet duyuyor.. Yüreğine sağlık,muhabbetle..

    YanıtlaSil
  12. O kar günü
    Beyaz tuttu ellerimiz
    Billur sesi çıkararak camlarımızda kar
    Yârin selamını bıraktı hüzne
    Belki kar o kadar güzel yağmıyordu
    Belki karla yağan yârdi
    Beyaz beyaz ellerimize
    sevgi lerrr

    YanıtlaSil
  13. Kar yağarken başımı camdan çıkartır havaya bakarım.Bakarken de dalarım bir tek kar tanesine..Tutarım O'nu nereye düşecek diye..O düştüğünde,yine havada çok uzaklarda bir tane daha seçerim kendime ve bir tane daha..Seyrederim.. düştüğü yeri dondurduğu halde,yağarken verdiği sıcaklığı..

    YanıtlaSil
  14. Evet sisli dağların perisi,ben sadece bu güzel satırların içindeki dünyayı düşlemeyi hayal edeceğim ve her kar tanesine bir dost selamı ekleyip sisli dağlarına doğru rüzgara teslim edeceğim.

    Selamlar sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Her düşen taneye tam 22 yıldır "lütfen kardeşimi üşütme" diye yalvarıyorum ve aramızda aşksal bir bağlantı hiç kalmadı.

    YanıtlaSil
  16. Newbahar'ım duygularımı hiçbir zaman senin kadar şiirsel ifade edemem, (keşe yapabilsem)sen bir kar tanesinden yola çıkarak o kadar güzel şeyler anlatmışsın ki, kar yağdığında izlemeyi çok seven biri olarak annemden sonra yağan kar tanelerinden biri de annem olsa demiştim, delirdim galiba:(
    sevgilerimle

    YanıtlaSil